25. nov. 2011

Bergand

En endring i planene i dag førte til at jeg fikk noen
timer med kameraet i felten. Jeg oppdaget en flokk med 
Bergand som lå forholdsvis nær land. Da jeg kom fram mot vannkanten
svømte de rolig 50 meter utover. Jeg krøp fram til vannkanten og la meg ned helt
åpent. Snart kom flokken svømmende mot land og begynte å dykke igjen.
Etter å ha ligget en stund ser jeg gjennom søkeren at flokken blir urolig og svømmer 
fort vekk fra land. I det jeg vrir på hodet ser jeg to damer med kamera komme
gående mot vannkanten og stiller seg opp 10 meter fra meg! Jeg lå som sagt 
kledd i svart, helt åpent og i sterk kontrast mot det gul fargede gresset. De snakker
uavbrutt, knipser noen bilder. Står og ser på endene, tar noen flere bilder.
Kikker rundt og forsvinner mot bilen igjen uten så mye
som ett ord eller unnskyldning til meg...
Uansett så kom endene tilbake så snart forstyrrelsen forsvant...














Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar