2. des. 2012

Gulspurv i snø

Jeg fikk endelig gjort noe jeg har tenkt lenge på. Jeg la 
meg langflat i snøen i hagen med fotoapparatet. 


Jeg hadde ikke ligget lenge før jeg fant ut at liggeunderlag 
hadde vært godt å ha..  får tenke på det neste gang ;-)


Jeg hadde sparket vekk litt snø under foringsbrettet 
sånn at fuglene ble sittende delvis skjult bak en snøkam. 


Overeksponerte også litt for å lyse opp fuglene, samtidig 
som det visket ut kontrastene i snøen. 


 Gulspurvene er blant favorittene mine og på denne 
tiden begynner også hannene å få en flott fjærdrakt.


Orginalt? Nei, men jeg hadde lyst å prøve ;-)

6 kommentarer:

  1. Kult påfunn. Jeg ville nok hatt både liggeunderlag og sovepose! Artige bilder, spesielt der fuglene har frø i nebbet!

    SvarSlett
  2. Dette ble jo flott, velger meg nr. 4 som favoritten.

    Ottar

    SvarSlett
  3. Ja, hvorfor ikke. Enig med Ottar, nr 4 ble favoritt.
    Mvh Torbjørn Wingsternes

    SvarSlett
  4. Det er i egen hage det kan finnes gode motiver. Likte godt bilde 4 og 5 i serien her.

    SvarSlett
  5. Overeksponering funker veldig godt her med ren hvit forgrunn og bakgrunn og gulspurven delvis eksponert innimellom! Fin serie men nr 4 ble "tøffest i klassen", herlig :-)
    Rune

    SvarSlett