12. aug. 2012

Seljebrannmåler og andre godbiter

Det har vært rolig på fuglefronten for min del
i det siste. Jeg har stort sett holdt på med fellefangst 
og legger ut noen bilder av fangsten i den siste uken.
Så sant det ikke er under 15 grader, eller skyfritt
om natten så er det brukbare antall i fella.

 Grønt Skogfly (Anaplectoides prasina) er forholdsvis vanlig 
for tiden. Den forekommer over hele Sør-Norge.

 Blygrå Lavspinner (Eliema lurideola) er en art
med utbredelse i hele Sør-Norge men med
få funn i Rogaland. Den har flygetid på
sommeren fra juni til august. 

Dromedartannspinner (Notodonta dromedarius) er utbredt 
over hele Sør-Norge med flyvetid fra mai til september. 

 Seljebrannmåler (Epione repandaria) har hovedutbredelsen 
på Østlandet med få observasjoner på Vestlandet. 
Den lever på osp, selje og or. Dette er min andre i fella
etter at jeg fikk min første i begynnelsen av august.

1 kommentar:

  1. En flott samling godbiter dette, her likte jeg alle insektene.

    Ottar

    SvarSlett